Rusia imperial?. O istorie cultural? a secolului al XIX-lea
Rusia imperial?. O istorie cultural? a secolului al XIX-lea | Olteanu Antoaneta
Demersul Antoanetei Olteanu, reputat? traduc?toare de limba rus? ?iexpert? în istoria cultural? a Rusiei, se distinge atât prin calitatea informa?iilor, adesea inedite, cât ?i prin compozi?ia complex?, care îmbin? viziunea sintetic? cu o perspectiv? transcultural? exersat?. Cartea se recomand? de la sine atât cititorului profesionist, care g?se?te aici o serie de date altfel greu accesibile, cât ?i celui interesat de istoria ?i cultura Europei în ansamblu. Dup? cum anun?? ?i subtitlul, lucrarea reconstituie o istorie cultural? a secolului al XIX-lea, realizând, în fapt, o fresc? a uneia dintre cele mai captivante perioade din istoria Rusiei, cea imperial?. Datele prezentate acoper? practic toate Aspectele vie?ii politice, sociale, economice ?i culturale ale acestui interval de timp, marcat atât de aura ?arilor, cât ?i de nenum?ratele revolte populare. Tabloul evenimentelor majore este întregit cu minu?ioase inventare de titluri nobiliare, cu date economice consemnate cu acribie, cu o expunere vie a panoramei cutumelor sociale, familiale ?i religioase, mergând de la modalit??ile de confec?ionare a juc?riilor sau a bijuteriilor pân? la istorii ale ceaiului sau vodcii. Atmosfera epocii cap?t? un contur des?vâr?it prin citarea unor fragmente din lucr?ri ?tiin?ifice de referin??, din jurnalele de c?l?torie ?i din publicistica vremii, dar ?i din operele marilor scriitori ai vremii, ca Dostoievski, Gogol ?i Tolstoi. Se contureaz?, astfel, o imagine neconven?ional? a Rusiei, o na?iune confruntat? permanent cu tensiunea unei alegeri fundamentale, care pune în opozi?ie modelul str?in ?i inegalabila for?? intern?. Autoarei îi revine meritul de a fi surprins aspectele esen?iale ale acestei tensiuni, cu ample ecouri în perioadamodern? ?i cu evidente efecte asupra mentalit??ii contemporane.
Amazon Indiebound Barnes and Noble WorldCat Goodreads LibraryThing
No posts yet.