Add Review, Blurb, Quote
Activity
Profile
Profile
De erfenis van Richard Grenville
De erfenis van Richard Grenville | Natalie Koch
3 posts | 1 read
Als de negentienjarige Alexa Westerhof een semester aan een kleine Londense universiteit gaat studeren, ontdekt ze al snel dat het gotische gebouw geheimen herbergt, geheimen die ook haar leven voorgoed zullen veranderen. Een dramatische gebeurtenis op de campus brengt haar in contact met magi, mensen met bijzondere krachten, waar ze zelf ook over blijkt te beschikken. Terwijl ze colleges volgt en van het studentenleven geniet, bestudeert ze in het geheim magie en leert haar krachten ontwikkelen. Ze ontdekt dat Londen vol geheime plekken zit, van verborgen kelders en kroegen tot spookmetrostations, en het wordt haar vooral duidelijk dat ze tegenover de buitenwereld niets mag loslaten over deze wereld. Intussen gebeuren er raadselachtige dingen; als eerst een docent en daarna haar huisgenote, het dromerige goth-meisje Rain, ten prooi vallen aan een onverklaarbare bewusteloosheid, gaat ze op onderzoek uit. Iemand houdt haar in de gaten, maar wie en waarom? De erfenis van Richard Grenville is het eerste deel van de trilogie De verborgen universiteit. Het is een verhaal over magie, een kunst en wetenschap die nog springlevend is maar hoe lang nog? Natalie Koch (1966) is musicoloog. Ze werkte als muziekjournalist en schreef toelichtingen bij concerten en cds. In 2006 debuteerde ze met de roman Streken. Tegenwoordig is zij verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam.
Amazon Indiebound Barnes and Noble WorldCat Goodreads LibraryThing
Pick icon
100%
review
Anoukeboek
post image
Pickpick

Mijn verbazing was groot toen dit een Nederlands boek bleek! Dit genre vind je niet vaak in deze taal.
Ik vond het verhaal erg leuk! De Harry Potter invloed leek groot, maar dat stoorde absoluut niet! Soms leken overgangen tussen alinea's een beetje random, maar niet zozeer dat het verhaal niet meer te volgen was. Het plot is spannend, met goede twists en interessante personages. Ik ben erg benieuwd naar de andere delen!

(🎧 - audiobook)

quote
Songsofhome